Vis sfarsit decembrie

Eram pe o banca, vorbeam cu Mircea printr-un telefon antic (cel cu manivela), tineam cutia in brate. Un barbat a incercat sa-mi smulga cutia.

Am ajuns in fata unei universitati eram programati toti sa vorbim separat cu rectorul, fiecare la o anumita ora, eu eram la 10:00. Am urcat multe scari, era o coada lunga, o fata statea in genunchi pe scari, s-a suparat ca nu stateam la coada.

Am intrat in cladire, am vazut ca mai aveam timp, asa ca m-am dus la toaleta. Langa era un bar in incinta universitatii, barmanul a intrat dupa mine in baie. Cumva am reusit sa scap de el.

La iesirea din toaleta a aparut o usa, care inainte nu era, am deschis-o, am dat peste o alta lume, gen stapanul inelelor, cladiri inalte, cu turnuri ascutite, unele intrau in nori, pe mai multe niveluri. Acolo am gasit un barbat cu cioc, bine facut, mi-a spus ca vrea sa se roage cu mine. Am avut in duhul ca ma place mai mult decat pe o sora, i-am spus ca doar ne rugam nimic altceva. Nu imi placea compania lui, dar stiam ca se gandea la mai mult de o rugaciune. Am intins amandoi mainile in sus le-am unit formand litera A, asa ne-am rugat.

Cand s-a terminat il vad pe fr. Florin, fug spre el, isi deschide bratele si imi pun capul pe pieptul lui, a fost ca un tata care isi strangea la piept copilul. I-am spus sa ne rugam si a fost de acord, doar ca a zis sa ne rugam toti trei.

Aceasi forma de rugaciune cu mainile unite, am gasit in mana mea un cotor de mar, nu mancasem tot fructul. L-am aruncat in sus, fr. Flirin spune uite o mana atarnata, in directia unde aruncasem cotorul. O vad si eu de la incheietura in jos, era imbatranita, de barbat. Am crezut ca e un mort, dar a prins cotorul, si a intinerit. De sus unde era mana se apleaca peste balustrada patru barbati.

Ii chemam la noi sa ne rugam impreuna. Acum eram sapte. Aceasi metoda de rugaciune. La final fr. Florin a spus va trimit doi cate doi sa vorbiti in lume. Pe mine m-a pus impreuna cu barbatul cu care ma rugasem prima data, eu vroiam cu cineva din cei patru nou-veniti.

Am privit cum ne-am departat fiecare, barbatul acela m-a strans in brate, eu n-am reactionat, nu a fost aceasi strangere tata-fiu ci am simtit pasiune in strangerea sa. Ma gandeam ca fr. Florin a ramas singur, el cu cine se va duce i n lume?

Am intrat din nou in universitate, cand am iesit afara ploua zdravan.

Eram undeva vis-a-vis de Plaza cu Samy in brate. Trebuia sa iau tramvaiul. Am vazut ca urma sa ajunga in statie. Am traversat nu pe trecere pe refugiul de tramvai. A ajuns tramvaiul in statie, a deschis usile, in loc sa ma urc traversez inapoi, prima data mi-am cumparat bilet, inca o data traversez si ma uit la masina de politie parcata langa ghereta de bilete. Avea numere de Dambovita.

Ma urc in tramvai, ma asteptase, eram tot cu Samy in brate stateam langa scara, cineva ma intreaba de ce nu inaintez, i-am spus ca nu vreau sa ma inghesui. Usile erau deschise pe jumatate, de la mijloc un sus erau deschise. De doua ori era sa cad din tramvai afara pe usi, ma tibeam cu putere de bara, Samy era in siguranta.

Acest articol a fost publicat în Rugaciune. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

